Akcie metaverse [2022]: Do jakých akcií investovat?

Bez ohledu na to, jak si akciové trhy povedou příští týden nebo měsíc, existují oblasti, do kterých se z dlouhodobého hlediska vyplatí investovat. Metaverse je jednou z nich.

Jestliže se zajímáte o dlouhodobé investice, pak se podívejte na výběr akcií metaverse, které mají potenciál jít s cenou nahoru.

 

Metaverse je žhavé téma nejen na kryptoměnovém trhu, ale rovněž na to akciovém. Výkonnost akcií společností, které se soustředí na oblast metaverse se značně lišila.

V následujícím článku se podíváme na společnosti, jejichž akcie by mohly dlouhodobě růst.

 

Co jsou to akcie metaverse?

Metaverse je virtuální svět, ve kterém uživatelé navzájem interagují nejen mezi sebou, ale také s virtuálním prostředím, obvykle pomocí avatarů.

Interakce mohou být obchodní, sociální nebo herní.

Akcie z oblasti metaverse můžete rozdělit do dvou skupin. Zaprvé jsou to „čisté“ společnosti, které nedělají nic jiného než metaverse.

Jiné jsou softwarové společnosti, které již mají úspěšné produkty, ale mohou těžit z nového toku příjmů. Hardwarové společnosti mohou být také akciemi metaverse.

metaverse oculus

V mnoha případech metaverse vyžaduje použití náhlavních souprav pro rozšířenou realitu (AR) nebo virtuální realitu (VR).

Několik růstových akcií těží z humbuku okolo metaverse, zatímco jiné akcie společností jsou již členy vesmíru „Big Tech“ s bohatou historií, a nyní se snaží využít nové technologie.

 

Jak si vedly akcie metaverse v roce 2021?

Akciím společností fušujících do oblasti metaverse se v roce 2021 vedlo různě. Některé akcie zmíněné v tomto článku překonaly svá očekávání a některé nikoli.

Velkým vítězem byla společnost NVIDIA (NVDA), která v roku 2021 vzrostla o více než 125 %. Meta Platforms (FB), dříve Facebook, vzrostly pouze o 23 %.

 

Akcie metaverse s potenciálem růstu

Níže se podíváme na akcie společností působících v oblasti metrese, které mají potenciál dlouhodobě růst.

 

Nvidia

Nvidia (NVDA) se řadí mezi nejlepší akcie z oblasti umělé inteligence (AI).

Zatímco mnoho společností se snaží vybojovat svou část metaverze, Nvidia již uvádí na trh úspěšný produkt.

Jeho platforma Omniverse podporuje spolupráci a simulaci ve virtuálním 3D světe. Zákazníci včetně výrobců, inženýrských firem a vývojářů her již používají Omniverse.

Grafické procesorové jednotky (GPU) společnosti Nvidia by se měly dlouhodobě těšit obrovské poptávce, stejně jako celá oblast metaverse.

Jen málo společností může konkurovat na stejné úrovni jako Nvidia v oblasti napájení aplikací pro virtuální realitu.

 

Unity Software

Unity Software (U) je akcie metaverse, jejíž hodnota by se mohla v roce 2022 reálně zdvojnásobit. Její software byl použit k vývoji více než 70 % z 1 000 nejlepších mobilních her.

Unity věří, že podobná míra metaverse obsahu bude vytvořena s její platformou.

Metaverse však nevybudují jen programátoři. Výrazně se zapojí i umělci. Unity je nyní díky akvizici společnosti Weta Digital lépe připravena vyhovět jejich potřebám.

Možná jste o Weta Digital ještě neslyšeli, ale pravděpodobně jste viděli její práci.

Platforma společnosti byla použita při vytváření vizuálních efektů pro řadu televizních pořadů a filmů, včetně Game of Thrones nebo Pána prstenů.

 

Meta Platforms

Metaverse je velmi důležitá oblast pro budoucnost Meta Platforms (FB), a to až do takové míry, že společnost změnila svůj název z Facebooku na jméno s odkazem na digitální vesmír metaverse.

Zatímco reklama na jejích aplikacích na sociálních sítích zatím platí účty, samotná Meta Platforms hodně investuje do budování metaverse.

Generální ředitel Mark Zuckerberg veřejně prohlásil, že cílem jeho společnosti je pomoci zprostředkovat metaverse alespoň 1 miliardě lidí. Myslí si, že to „odemkne masivně větší kreativní ekonomiku digitálního i fyzického zboží“.

Meta Platforms je jednou z mála společností, které mají zdroje na to, aby se soustředily na celý ekosystém metaverse.

Vyvíjí operační systém, architekturu elektronického obchodování, sociální platformu a zařízení pro rozšířenou realitu/virtuální realitu, aby se metaverse stala realitou.

 

Adobe

Adobe (ADBE) je v současnosti gigantem v oblasti digitálních médií.

Ačkoli je společnost pravděpodobně nejznámější svými produkty Acrobat, Photoshop a Creative Cloud, nabízí také skvělý produkt pro vývoj zážitků s rozšířenou realitou s názvem Aero.

Adobe rozděluje své portfolio do tří softwarových cloudů: Kreativita, digitální dokumenty a zákaznická zkušenost.

Creative Cloud je možná nejznámější a obsahuje nástroje jako Photoshop pro úpravu obrázků, Premiere Pro pro úpravu videa a After Effects pro filmové speciální efekty, přičemž všechny tři jsou produkty vedoucí na trhu.

Podobně se mnoho aplikací Adobe Document Cloud také stalo průmyslovými standardy, jako je Acrobat pro správu PDF.

Dalším předmětem podnikání společnosti Adobe je Experience Cloud, sada softwaru a služeb pro analýzu, marketing a obchod.

Tyto nástroje se opírají o umělou inteligenci a pomáhají firmám shromažďovat data, cílit obsah a personalizovat cestu zákazníka napříč mobilními aplikacemi, weby a dalšími digitálními kanály.

Výzkumná společnost Gartner uznala Adobe jako lídra v odvětví digitálních zážitků, přičemž jako klíčové odlišení uvedla jeho schopnost spravovat zákaznická data a personalizovat obsah.

Není divu, že řada nejlepších produktů společnosti Adobe byla silným motorem růstu.

Za poslední rok tržby vzrostly o 21 % na 15,1 miliardy USD a volný peněžní tok vzrostl o 34 % na 6,6 miliardy USD.

Kromě toho má společnost dobrou pozici k udržení této dynamiky, protože mnoho produktů v jejím portfoliu je relevantních pro metaverse, zejména v sadě Creative Cloud a Experience Cloud.

Například Adobe Substance 3D je platforma pro vytváření, umístění a texturování 3D obsahu.

Substance 3D je již nezbytná pro většinu pracovních postupů videoher a vizuálních efektů a měla by být cenným zdrojem při vytváření virtuálního obsahu v rámci metaverse.

Podobně bude ekonomika metaverse pravděpodobně odrážet ekonomiku reálného světa, což znamená, že spotřebitelé budou moci nakupovat, navštěvovat akce a hrát hry.

Jinými slovy, poskytování vysoce kvalitního zážitku bude ve virtuálním světě stejně důležité jako ve skutečném světě.

A nástroje Adobe pro analýzu, marketing a obchod tomu účtu dokonale vyhovují.

Analytik Brent Thill ze společnosti Jefferies, která poskytuje diverzifikované finanční služby zabývající se investičním bankovnictvím a kapitálovými trhy, správou aktiv a přímým investováním, se dokonce domnívá, že „Adobe je nejlepší softwarová firma pro oblast metaverse.“

 

Matterport

Menší společnosti by také mohly hrát klíčovou roli ve vývoji metaverse. Matterport (MTTR) je jedna z nich.

Technologie společnosti umožňuje vytvářet „digitální dvojčata“ fyzických aktiv (3D modely fyzických prostorů), jako jsou domácnosti, kancelářské budovy, lodě a dalších.

Zobrazování prostor k prodeji nebo pronájmu, řízení stavebních prací a zachycení jedinečných míst patří mezi nejběžnější aplikace společnosti.

Jeho také software funguje na chytrém telefonu, což jej činí pro všechny dostupnějším.

Tržní kapitalizace Matterportu se nyní pohybuje pouze kolem 4 miliard dolarů. Společnost však kraluje trhu prostorových dat, jehož byla průkopníkem.

Matterport spravuje na své platformě 6,2 milionu míst, což je zhruba 100krát více než zbytek trhu dohromady.

Společnost však stále ukořistila jen nepatrný zlomek svého celkového adresovatelného trhu v hodnotě 240 miliard dolarů.

Se vzestupem metaverse se zdá, že Matterport pravděpodobně v nadcházejících letech ohromně poroste.

Za prvních devět měsíců roku 2021 společnost vykázala tržby 84 milionů USD, což je o 35 % více než v prvních třech čtvrtletích roku 2020.

 

Jsou akcie do metaverse dobrou investicí?

Vývojáři se pravděpodobně při vytváření metaverse obsahu budou spoléhat na nástroje od společností Unity a Adobe.

Zajeté společnosti Nvidia a Meta Platforms již do oblasti metaverse masivně investují.

Matterport vyniká jako malá společnost, která by mohla mít velký úspěch se svou technologií vytváření digitálních dvojčat.

Stejně jako v každém jiném odvětví i v oblasti metaverse se najdou vítězové i poražení.

Některé z výše uvedených společností mají jen omezenou expozici vůči oblasti metaverse, ale masivní ocenění – to je příklad společností Meta Platforms a Adobe.

Akcie těchto společností s sebou nesou mnohem nižší dlouhodobá rizika.

Jiné společnosti, jako Matterport, jsou relativně mladé a nesou vyšší riziko.

Investor by měl zvážit toleranci k riziku a dlouhodobé cíle portfolia, než investuje do společností z oblasti metaverse.

 

Zvolte si brokera na akcie nejen pro metaverse

Degiro logo png Etoro_logo png
Výhoda nulové provize, nízké poplatky lze kopírovat úspěšné obchodníky
Min. vklad 0 Kč 50 USD
Čeština ANO ANO
Recenze RECENZE ZDE RECENZE ZDE
Web

68 % retail CFD účtů přichází o peníze